Postřehy: Co to jako bylo?

14.02.2019

Dnes jsme si vyrazily užít sníh - já lyže a holkám jsem domluvila lektora na snowboard. Lucka už několikrát stála na prkně a mile mě překvapila, jak jí to jde. Sice zpočátku zazněly nějaké poznámky, že ona přeci žádného lektora nepotřebuje.....naštěstí se zadařilo a podařilo se odladit nežádoucí "protipohyb" při obloučcích. Ála měla premiéru a na začátek dost dobré. U mě také "dobré" - hned při prvním sjezdu na lyžích se mi podařilo spadnout, popravdě ani nevím, jak se to stalo - i když při mém osobitém stylu věčného mírně-pokročilého lyžaře se není co divit:-). Hned tam přizastavil cca 6letý kluk a ptá se: "Co to jako bylo???" Vyprskla jsem smíchy a odpověděla, že to byl zcela normální pád. Potom jsem se ještě smála, protože jsem se nemohla zvednout. A projíždím turniketem a nějak "se to" rozjelo. A abych nespadla, zachytila jsem se tam za jednoho muže - ten se pobaveně smál, já celá červená se omlouvala.

Občas bývá smích jedinou možností, jak z dané situace ven. Trénink mi dávají obě slečny dcery.  Lucka perlí ve škole - krom fyziky se jí vede vcelku dobře. Jenomže je tu ta fyzika, resp. fyzikářka. Nějak si nesedly a dostalo se to do osobní úrovně - ale u obou. Takže Lucka přináší testy "s vysokým číselným ohodnocením", opravné testy se jí nějak nedaří zrealizovat, ale prý existuje možnost na vylepšení známky formou referátu. Na otázku, proč tedy nezkusí nějaký ten referát, jsem dostala klasickou puberťáckou odpověď "no přeci nebudu podlézat". S paní fyzikářkou jsem měla už i pohovor, několik e-mailu, neboť slečna dcera si i mimo jiné ráda čte v mobilu při vyučování - a samozřejmě i při fyzice, což vyvrcholilo zabavením mobilu. Minulý týden jim suplovala fyzikářka a tak jim dala dotazník k zhodnocení výuky, jejího výkladu, jí jako kantora. "Mami, mohli jsme napsat, co jsme chtěli, protože to bylo anonymní." "Ano?" A to už jsem začala zhluboka dýchat. "Tak jsem jí to upřímně napsala." "Aha." "Mami, ale neboj, ono to bylo anonymní." A hned mi projelo hlavou, že v nejbližší době mohu ze školy očekávat telefonát, neboť hrabopis prvorozené dcery je tak specifický, že nebude těžké spojit anonymní dotazník s konkrétním žákem. Ale asi se nic nestane, neboť paní profesorka vyhodnotila, že její výuka je v pořádku a že problém je na straně žáků. Tak uvidím, kdo dovede zvládnout situaci - zda slečna dcera či paní fyzikáře. Držím palce oběma!  

Alča se rozhodla, že také zkusí přijímačky na víceletý gympl, tak trénujeme. Moje nevýhoda je, že už vím, co to obnáší a kolik je za tím páce. Na straně druhé mě to jen utvrzuje v tom, že takto nastavené přijímačky jsou velmi zkreslující - bez přípravy to není dítě schopné zvládnout (samozřejmě mohou existovat výjimky). Ale pokud základní školy nenabízí vhodnou alternativu pro studijně nadané žáky, tak nám asi nic jiného nezbývá. A vůbec - vzpomenete si, jak dělíme zájmena? A co třeba nějaká slovní úloha z matematiky? Např. Malý Fanda si hrál na automontéra a odmontoval všem svým autíčkům a motorkám kolečka. Tímto způsobem zničil 19 dopravních prostředků a získat tak 66 koleček. Kolik měl původně ve své sbírce motorek?

Tak se předveďte:-)



ČJ - zájmena - osobní (vč. zvratných), přivlastňovací, ukazovací, tázací, vztažná, neurčitá a ještě záporná. MAT - Fanda měl ve své sbírce 5 motorek.

© 2018 Blanka S. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky